You are currently viewing מתכוננים לחג הפסח? 15 עצות שינחו אתכם

מתכוננים לחג הפסח? 15 עצות שינחו אתכם

 

חוששים מהחג?

רוצים להבטיח הנאה אך שמירה על המשקל?

סיכמתי לכם 15 כללים פשוטים שינחו אתכם לעבור את זה כמו גדולים 🙂

1. בפני עיוור לא תיתן מכשול. הוציאו מהבית את חבילות השי המתוקות והבונבוניירות שאתם מקבלים כמתנות בחגים – הן פיתוי מיותר לכם ולילדיכם. העבירו אותן לשכנים – שהם ישמינו!

2. אם בכל זאת החלטתם להשאיר מעט מהממתקים בבית, אכלו במתינות. קבעו לילדים שעת חטיף ביום, בה יוכלו לבחור חטיף אחד שאינו מכיל יותר מ-200 קלוריות.

3. במהלך היום שלפני ארוחת החג מומלץ לאכול ארוחות קטנות דלות בשומן.

4. חשוב לא להגיע רעבים לארוחת החג, מאחר שכושר השיפוט בנוגע למזון אינו טוב במצבי רעב.

5. חשוב לזכור כי הברכות בתחילת הארוחה הן רק סמלים למהות החג ולא המנה העיקרית – טעמו מעט מהחרוסת ומהביצה, אך אל תגזימו באכילתם.

6. המגוון הרחב שפרוס על השולחן מסנוור ומפתה, אך אם תחשבו לרגע, תיווכחו כי את רובו אתם כבר מכירים. אין צורך לאכול מהכל. בחרו בתחילת הארוחה מה לאכול (העדיפו מבושל על פני מטוגן) ואת גודל המנה, דבקו בהחלטות וכך לא תסחפו.

7. על מנת לסייע לעצמכם ולילדים בבחירת גודל מנה נכון, עברו לצלחות מנת הביניים שבסט הכלים החגיגי. הן קטנות יותר ומתאימות לגודל מנה שפוי.

8. לכל אחד יש את המאכל האהוב עליו בחגים אשר לו הוא מחכה במשך כל השנה. אל תוותרו עליו. אכלו אותו בהנאה וללא רגשות אשם, אך זכרו שבתמורה כדאי להוריד מאכלים אחרים נחשקים פחות.

9. אוהבים מצות? זכרו שזוהי מנת פחמימות דחוסות ולכן ותרו על שאר הפחמימות בארוחה. שימו לב – במצה אחת יש כ-120 קלוריות, בלחמניה מקמח מצה יש כ-130 קלוריות ובכופתאת קניידלך אחת יש כ-1000 קלוריות.

10. אם אתם כל-כך אוהבים את האוכל, למה אתם ממהרים? אכלו לאט והתענגו על כל ביס. לעסו היטב על מנת למצות את הטעם.

11. לפעמים רק השתייה יכולה לעשות הבדל עצום. הימנעו משתייה מתוקה ודבקו בקנקן מים שיהיה לידכם או לפחות בשתייה דלת קלוריות. לגבי ארבע הכוסות – העדיפו יין אדום חצי יבש (כ-95 קלוריות לכוס) על פני יין אדום מתוק (כ-170 קלוריות לכוס) או מיץ ענבים (כ-140 קלוריות). רק מי שלא חייב להישאר פיכח כמובן.

12. מבין מגוון הקינוחים ניתן למצוא כאלו שימלאו את המשימה ולא את רקמת השומן כמו סלט פירות, עוגות גבינה או גזר. גם אם לוקחים עוגת שוקולד, מישהו אמר שחייב להיות מעל סירופ?

13. זכרו כי הערך הקלורי של עוגיות הפסח הוא גבוה ביותר. עוגיות קוקוס ובוטנים יכולות להכיל כ-100 קלוריות בעוגיה אחת. אכלו מהן במתינות.

14. מומלץ לא לשבת יותר מדי זמן ליד השולחן. ישיבה ממושכת מול המנות עלולה להביא לאכילת יתר. אם אתם חלק מהמשפחה המארחת פנו את המזון עם סיום הארוחה. אם אתם מתארחים היו מנומסים והציעו עזרה בהגשה ופינוי.

15. חג משמעו חופש – הילדים כבר לא חייבים לשבת בכיתה, אז למה לשבת בבית? עכשיו כשמזג האוויר יותר נוח, צאו עם הילדים לטייל, לשחק בפארקים או לכל בילוי אקטיבי שיעזור לכם לשרוף את קלוריות החג העודפות.

חג שמח חברים

אשמח לשמוע מה דעתך בתגובות למטה

רונית ציוני

רונית ציוני היא דיאטנית קלינית בריאטרית, מומחית לטיפול בהשמנה ואכילה רגשית. רונית מגיעה לתחום מניסיונה האישי בהתמודדות רבת השנים עם עודף המשקל והדיאטות הבלתי פוסקות.

כתיבת תגובה